Математикадан облыстық олимпиада, 2013-2014 оқу жылы, 11 сынып
Полные решения этих задач опубликованы в книге, доступный для заказа по ссылке
Есеп №1. [u] деп u санының бүтін бөлігін белгілейік, яғни u санынан аспайтын ең үлкен бүтін сан. a және b натурал сандары [√a][√b]=[√ab] өрнегін қанағаттандырады. Екі санның кемінде біреуі толық квадрат екенін дәлелдеңіз.
комментарий/решение(1)
комментарий/решение(1)
Есеп №2. ABC үшбұрышы ∠B=2∠C және ∠A>90∘ шарттарын қанағаттындырады. BC қабырғасының ортасын M деп белгілейік. C нүктесінен өтетін AC қабырғасына перпендикуляр түзу AB қабырғасын D нүктесінде қияды. ∠AMB=∠DMC екенін дәлелдеңіз.
комментарий/решение(7)
комментарий/решение(7)
Есеп №3. Оқушыда сан жазылған 600 карточка бар. 200 карточкада 1 саны жазылған, басқа 200 карточкада 2 саны жазылған, қалған 200 карточкада 5 саны жазылған. Оқушы әр топтағы карточкалардағы сандардың қосындысы 9-ға тең болатындай етіп карточкаларды топтастыруы тиіс. Кейбір карточкалар қолданылмауы мүмкін. Оқушы ең көп дегенде қанша карточкалар топтарын ала алады?
комментарий/решение(2)
комментарий/решение(2)
Есеп №4. Үш түсті міндетті түрде қолданып және кез-келген екі әртүрлі түсті санның қосындысы үшінші түсті (қосылатын сандардың түсінен өзге) болатындай барлық натурал сандарды үш түске (көк, сары және қызыл) бояуға бола ма?
комментарий/решение(1)
комментарий/решение(1)
Есеп №5. ABC үшбұрышындағы ∠CAB, ∠ABC, ∠BCA бұрыштарының мәндерін (радианда), сәйкесінше, A, B, C деп белгілейік, ал BC, CA, AB қабырғаларының ұзындықтарын, сәйкесінше, a, b, c деп белгілейік. Егер b(a+b)(b+c)=a3+b(a2+c2)+c3 болса, онда 1√A+√B+1√B+√C=2√A+√C екенін дәлелдеңіз.
комментарий/решение(3)
комментарий/решение(3)
Есеп №6. m және n натурал сандары келесі шартты қанағаттандырады: m санының ондық санау жүйесіндегі жазылымының оң жағына n санының ондық санау жүйесіндегі жазылымын жалғасақ, (m+n)2 санының ондық санау жүйесіндегі жазылымы шығады. Егер n саны m санына бөлінетіні белгілі болса, онда nm=6 екенін дәлелдеңіз.
комментарий/решение(1)
комментарий/решение(1)